20.6.11

Pikad pühad ja ilm mõjutavad jaanimüüki

Sel aastal koos nädalalõpupäevadega nelja päeva pikkuseks pikendatud pühad sunnivad inimesi korraga rohkem ostma ja seetõttu soovitavad kaupmehed tunglemise vältimiseks jaaniostud varakult ära teha.

Prisma Peremarketi ostujuht Tiia Karu ennustas eelolevate pühadega seoses kõige suuremaid müüke teisipäevaks ja kolmapäevaks. Sealt järgmised kaks päeva tulevad
kaubandusele tema sõnul ilmselt rahulikumad ja taas tulevad inimesed poodi oma toiduvarusid täiendama pühapäeval.

Lihatoodete müük kasvab jaanipäeval kordades, sest just sel ajal on lihatoodete müügid aasta suurimad. Pikad pühad võivad mõjutada küll läbimüüke päevade lõikes, kuid koguseid kokku see Karu hinnangul siiski ei muuda.

Kuna Prisma müüb tänavu šašlõkke eriti soodsalt, siis oodatakse just sellele kaubale head minekut.

Ka Selver teatas, et on suurteks jaaniostudeks valmis. Selleks on spetsiaalselt valitud kampaaniapakkumised, kust leiab nii liha, šašlõkki, jäätist, õlut kui viina, mis on selle perioodi müügihitid.

Kuna jaaninädala müük sõltub suures osas ka ilmast, siis ei osanud Selveri juhid käibe kasvu ennustada. «Senine kogemus on näidanud, et halva ilma tõttu õlu ostmata ei jää, küll aga süüakse vähem liha ja grillvorste, jäätisest rääkimata,» sõnas kaubandusketi avalike suhete juht Annika Vilu.

Tallinnas ja Tartus prognoositakse kiireimaks müügiajaks nädala algust ja eriti kolmapäeva, mil on lühendatud tööpäev. Nädala teises pooles jääb põhikoormus nendele
kauplustele, mis asuvad populaarsetes jaanipäeva veetmise paikades. Tavapäraselt teevad sellal müügihüppe Saaremaa, Hiiumaa, Pärnu, Viljandi ja Võru kauplused.

Ka Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid arvas, et Tallinnas tuleb suurem ostmine jaanilaupäeval. Hiljem loodab ta rohkem Saaremaa ja Pärnu kaupluste peale, kuhu ka paljud pealinlased pühi veetma suunduvad.

«Olgu ajad millised tahes, jaanipäeva ostudega tagasi hoita ja neli vaba päeva on kaubandusele kindlasti hea,» hindas Erilaid. Eriti tore on tema sõnul, et ka väiksemate kohtade poed sellal käivet kasvatada saavad.

Palju mõjutab Erilaiu sõnul tarbimist ilm: «Ilusa ilmaga käiakse poes jookide ja jäätise järel mitu korda päevas, liha ostetakse aga ikka ühtemoodi.»

Kõik kaubaketid on ostjate paremaks teenindamiseks õpilaste näol lisatööjõudu võtnud. Siiski soovitatakse oste mitte viimasele päevale jätta. Tegelikult ongi poodide käibed juba nüüd kasvama hakanud.

(Postimees)

Vaata lisaks: VAATA, millised on selle suve maitsvad uudistooted!, "Minskis on toiduletid lookas, maapoodides on teised lood"

No comments:

Post a Comment